Sondag.

Da sitter jag i bibblan igen, en regning sondag i Perth. Dumma, att jag inte har min egen laptop. Livet skulle vara sa mycket lattare da. Slippa ga ivag och sitta i samma rum som tusen andra personer.

Fredags kvallen blev som planerat Mohitos i Flat 66med Lene, Myriam och lite random people. En mysig kvall. Satt och drack en massa goda drinkar utomhus under tak medans regnet oste ner. Lite senare in pa kvallen gick vi over till Flat 27 istallet dar lite amerikanare hade Farwell party. En lugn kvall.

Vaknade runt klockan elva igar. Det osregnade fortfarande ute. Gick in i duschen och stadade sedan mitt rum. Forstar inte, tycker jag stadar hur mycket som helst med anda blir det stokigt sa fort. Det maste bero pa att det ar sa litet, sa varje sak som ligger fel gor att det ser mer stokigt ur an vad det egentligen ar. Sen rakade jag tappa min ljusstake som mamma skickade till mig sa den gick i tusen bitar. Da fick jag min ide', att jag ska aka till IKEA idag. Ringde D och fick med mig henne. Forsta svensk lunch med kottbullar, brunsas, potatis och lingon. Sa himla gott. Svenska mat ar sa gott! Sen tog vi oss en tur runt pa IKEA och tittade pa olika inredningar. Jag kopte en finurlig sak jag hangt i taket med olika fack, dar det ar exakt lagom stor plats for ett par skor i varje fack. Sa nu har jag fatt lite storra yta att befinna mig pa. Nar vi kom ut fran kassorna gick vi till avdelningen, "A little touch of Sweden", IKEAS matavdelning. Kopte Diam, marabo mjolkchoklad, knackebrod och Singoalla kex. Heliga i mitt skap nu. Det kommer ga illa for den som provsmakar av det. Haha.
Tog taget till Perthcity, kopte Sushi och en vodka till D. Sen lag vi i vars en soffa resten av kvallen och sag frost Bring it on och darefter Troya. En mysig dag.

Idag maste jag plugga. Har insett att jag ska jobba en hel del nasta vecka plus att J kommer pa tisdag. Vill fa klart sa mycket som mojligt idag och imorgon. Har verkligen hur mycket som helst till alla tentorna. Men det loser sig, det gor det alltid.
Annars blir det middag med M ikvall. Jag gjorde kyckling tacos i fredags och har en massa kyckling kvar, sa ska gora ngn kyckling och pastagratang till oss. det blir sakert gott.

A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0